Kategori: İş Hukuku Emsal Kararlar

Asgari Ücret Farkı Davalarında Mahkeme Tarafından Direnme Kararı Verildi

Asgari Ücret Farkı Nedir? Kamu Kurum ve Kuruluşlarında alt işveren nezdinde çalışmakta olan işçiler 696 sayılı KHK kapsamında sürekli işçi kadrolarına geçirilirken, taşeron nezdinde almakta oldukları asgari ücretin yüzdesel/oransal fazlası şeklinde ücretleri üzerinden çalıştıkları idarelere geçişleri sağlanmış ve sürekli işçi kadrosuna geçtikten sonra 2018 yılı boyunca taşeron nezdinde almakta oldukları asgari ücretin yüzde farkları üzerinden ücretlerini almışlardır. Fakat 2019 yılında asgari ücretin 85,28 TL olarak kararlaştırılması üzerine, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışmakta olan 696 KHK ile kadroya geçen işçilerin ücretlerinin belirlenmesi bakımından kurumlar arasında uygulama birliğinin yaratılması adına, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Çalışma Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan hatalı

• Sözleşmesinde Asgari Ücretin Oransal Fazlası Yazmayan İşçilerin Sözleşmelerinin Tamamlanması

DİLEKÇEYİ İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı sözleşmesi ile çalışmakta iken 696 sayılı KHK kapsamında 02/04/2018 tarihinden itibaren sürekli işçi kadrosuna geçişi yapılmış ve halen İdare bünyesinde 4D statüsünde sürekli işçi kadrosunda çalışmakta olan işçilerin ödenmeyen asgari ücret farkları davalarıyla ilgili olarak; Yargıtay 9. Hukuk Dairesi tarafından verilen son BOZMA kararından sonra sözleşmelerinde asgari ücretin oransal fazlası yazmayan işçilerin kurumda bulunan sözleşmesini asgari ücretin oransal fazlasını yazarak tamamlama imkanı mevcut olup buna ilişkin örnek dilekçe linki yazımızın başında eklenmiştir. Söz konusu dilekçelerin asgari ücret farkından muzdarip olan tüm işçiler tarafından doldurulup kuruma verilmesi gerekmektedir. ATABAY HUKUK DANIŞMANLIK

• Asgari Ücret Farkı Davalarında Mahkemece Kesin Karar Verildi

Kurulduğu günden beri İş Hukuku ve Sendika Hukukunda emsal bir çok nitelikte kararlara imza atan, müvekkillerimizin haklarının korunması ve daha iyi şartlara taşınması adına aktif olarak çalışan, Av. Levent ATABAY liderliğindeki Atabay Hukuk & Danışmanlık, çalışma hayatında büyük ses getirecek bir karara daha imza atmış olup bu alanda ilklerden sayılan 696 sayılı KHK Kapsamında sürekli işçi kadrosuna geçen işçilere ödenmeyen asgari ücret farkları için açmış olduğumuz dava kesin olarak lehimize sonuçlanmıştır. Kamu Kurum ve Kuruluşlarında taşeron nezdinde çalışmakta olan işçiler; 696 sayılı KHK kapsamında sürekli işçi kadrolarına geçirilirken, taşeron nezdinde almakta oldukları asgari ücretin oransal fazlası ücretler üzerinden çalıştıkları idarelere

• İŞE İADE DAVASINI KAZANAN İŞÇİ 2 YIL SONRA KADROYA ALINDI

Kurulduğu günden beri İş Hukuku ve Sendika Hukukunda emsal birçok nitelikte kararlara imza atan, üyelerimizin haklarının korunması ve daha iyi şartlara taşınması adına aktif olarak çalışan, Av. Levent ATABAY liderliğindeki ATABAY HUKUK & DANIŞMANLIK, müvekkillerimize kazandırmış olduğu hukuk zaferlerine uzun ve zorlu süreç sonucunda bir yenisini daha eklemişlerdir. Yüksekova Devlet Hastanesinde çalışmakta olan Güvenlik ve Savunma İşçileri Sendikasına üye 3 müvekkil; 10/07/2017 tarihinde fesih bildirimi ile arkadaşları ile sürekli küfürleştiği, birbirlerine hakaret ettiği, hastane ve iş ortamını sürekli bozduğu, ve şirketin aldığı hizmet alım sözleşmesi şartnamesine aykırı davrandığı gerekçesiyle 4857 sayılı İş Kanununun 25/II maddesine göre iş akitlerinin derhal feshedilmiş

DALAMAN HAVALİMANINDAKİ HUKUKSUZLUĞA MAHKEMEDEN BİR TOKAT GİBİ CEVAP DAHA

Güvenlik ve Savunma İşçileri Sendikasının Hukuk Müşavirliği Hizmetlerini yürütmekte olan hukuk büromuz her zaman haksızlığa uğrayanların yanında olmuştur ve olmaya da devam edecektir. Aynı havalimanında daha önce işten çıkarılan sendika üyesi Güldan GÖRMEZ’ in Ankara 10. İş Mahkemesinde görülen davasında üyenin işe iadesine ve 1 yıllık maaşı tutarında sendikal tazminata hükmedilmesine karar verilmişti, Güvenlik ve Savunma İşçileri Sendikasının Hukuk Müşavirliği Hizmetlerini yürütmekte olan hukuk büromuz her zaman haksızlığa uğrayanların yanında olmuştur ve olmaya da devam edecektir. Dalaman Havalimanında YSS Özel Güvenlik şirketinde çalışmakta iken işyerindeki Sendikal Örgütlenmeye yardımı sebebiyle haksız yere işten çıkartılan Ferhat GÖBELOĞLU adlı işçinin haklarının geri kazanılması

KAMUDA ÇALIŞAN İŞÇİLERİN HARCIRAH HAKKI

Takip etmiş olduğu davalar ve vermiş olduğu görüşlerle çalışma hayatına yön veren Av. Levent ATABAY önderliğindeki Atabay Hukuk & Danışmanlık, müvekkillerimiz adına kazanılan hukuk zaferlerine bir yenisini daha eklemiştir. Bilindiği üzere sürekli işçi kadrosunda çalışan işçiler belediye sınırları dışındaki yerlere geçici olarak görevlendirilmekte fakat bu geçici görevlendirmeden kaynaklı geçici görev yolluğu ödemesi yapılmamaktaydı. Söz konusu uyuşmazlık sebebiyle, Kurucumuz Av. Levent ATABAY’ ın yönlendirmeleri doğrultusunda alacak davaları açılmış ve söz konusu davalar müvekkillerimizin lehine kesin olarak sonuçlanmıştır. 6245 sayılı Harcırah Kanununun 14. Maddesi’nden açıkça görülebileceği üzere, “Yasanın birinci maddesinde yazılı kurumlara ait bir görevin yerine getirilmesi amacıyla geçici olarak yurt içinde veya

İLAVE TEDİYE ÖDEMELERİYLE İLGİLİ ÖNEMLİ BİR KARAR!

Kurulduğu günden beri İş Hukuku ve Sendika Hukukunda emsal bir çok nitelikte kararlara imza atan, müvekkillerimizin haklarının korunması ve daha iyi şartlara taşınması adına aktif olarak çalışan, Av. Levent ATABAY liderliğindeki Atabay Hukuk & Danışmanlık, çalışma hayatında büyük ses getirecek bir karara daha imza atmış olup bu alanda ilklerden sayılan 696 sayılı KHK Kapsamında Belediye ve İl Özel İdarelerinde kadroya geçen işçilerin İLAVE TEDİYE ödenmesi hakkınca açmış olduğu dava müvekkilimizin lehine sonuçlanmıştır. 6772 sayılı İlave Tediye Kanununa göre kamu kesiminde çalışan işçiler bakımından, ücret sistemleri ne olursa olsun, her yıl için birer aylık istihkakları tutarında ikramiye ödenmesi öngörülmektedir. Ayrıca Bakanlar

ATABAY HUKUK & DANIŞMANLIK’TAN BİR HUKUK ZAFERİ DAHA

Dalaman Havalimanında YSS Özel Güvenlik şirketinde çalışmakta iken Sendikal Örgütlenmeye yardım etmesi sebebiyle işten çıkarılan sendika üyesi Güldan GÖRMEZ’ in Ankara 10. İş Mahkemesinde görülen davasında üyenin işe iadesine ve 1 yıllık maaşı tutarında sendikal tazminata hükmedilmesine karar verilmiştir. Güvenlik ve Savunma İşçileri Sendikasının Hukuk Müşavirliği Hizmetlerini yürütmekte olan hukuk büromuz her zaman haksızlığa uğrayanların yanında olmuştur ve olmaya da devam edecektir. Güldan Görmez Gerekçeli Karar

İŞÇİNİN ÜCRETİNİN GÜNÜNDE ÖDENMEMESİNİN İŞÇİYE HAKLI FESİH HAKKI VERECEĞİ